3 Ocak 2011 Pazartesi

Skoda Superb Test


B.Hakko dedi ki...

Birazkullandim;
 
Test aracı manüel vitesli, 1,4 litre, 125 beygir motora sahip Ambition donanım bir araçtı. Donanım ve kalite anlamında birçokları tarafından kompakt sınıfın çıta belirleyicisi olarak kabul edilmiş olan VW Golf ‘ten ustun olarak ne bir donanım kalemi ne de bir kalite unsuruna sahip. Ancak zaten günümüzde kompakt sınıftaki lider araçlara baktığınızda gelinen birçok noktanın orta sınıf arabalarla boy ölçüşecek kıvamda olduğunu kabul etmek gerek. Zira Superb de ustun teknolojik özelliklerle değil orta sınıfın da üzerindeki boyutu ve iç hacmiyle fark yaratan bir otomobil.

 



Aracın E Segmentine daha yakın boyutlardaki gövdesi VW grubun özenli ağırlık denge dağılımının birleşimiyle oturaklı ve konforlu bir sürüş sağlıyor, direksiyona tepkilerini zamanında veriyor, darbeyi iyi emiyor. Motor sesi rahatsız etmiyor hatta alt devirlerde neredeyse duyulmuyor ama yol sesinin izolasyonunda basarîsiz kaldığını gözlemledik. Bu özellikleriyle belirtmek gerekir ki aracın kullanımı ve hatta kabindeki kalite düzeyi bariz bir şekilde Passat ile büyük benzerlik gösteriyor. Zira ayni motorlu iki aracın sahiplerinin, gözleri bağlı çapraz kullanım yaptıklarında farklı araçta olduklarını anlamayacaklarını düşünüyorum. Fiyat farkı da çok fazla olmayan bu iki araç arasında bu durumda ben olsam Passat’i tercih edebilirdim.
 
Prestij anlamında baz versiyon için olmasa da, krom çitaların, metalik boyanın hakim olduğu dış siluet ve bej döşemeli ahşap kaplamaya sahip paketli bir Superb’in endamının da etkisiyle orta sınıftaki tüm araçlardan daha bir makam arabası durusu sergilediğini kabul ettim. Test öncesi patron olarak arka koltuğunda oturup şoförünüzün kullandığı bir Skoda’nın var olabileceğini kabul etmezdim.

 


Sonuç olarak kullanım-konfor-güvenlik* anlamında orta sınıfta olmanın yüklediği tüm görevleri, arkasında dünya devi VW grubunun da olmasının avantajıyla rahatlıkla yerine getirmiş Superb. Neden Skoda alayım sorusunu ise lüks segmente denk gelen boyutu neticesinde sağlamış olduğu prestijli görüntü ve inanılmaz geniş iç mekânıyla asmaya çalışmış diye düşünüyorum.
*Ncap’ten 5 yıldız almış. 

 
Biraz araştırdım;
 
Yeni Superb Comfort, Ambition ve Elegance olarak 3 farklı donanım seçeneği ile satılıyor. Comfort donanımı ile 125 HP gücündeki 1,4 TSI motorlu versiyonu 46.990 TL, 105 HP 1,6 TDI CR motor seçeneği ile 52.990 TL, Ambition donanımlı versiyonun 125 HP 1.4 TSI motor seçeneği 50.990 TL, 140 HP 2.0 TDI motor seçeneği ise 70.990 TL’den başlayan, otomatik park asistanı standart donanım olarak sunulan Elegance versiyonun 125 HP 1.4 TSI motor seçeneği 56.990 TL, 160 HP 1.8 TSI seçeneği 71.990 TL, 105 HP 1.6 TDI CR motor seçeneği 64.990 TL, 140 HP 2.0 TDI motor seçeneği 76.990 TL’den başlayan fiyat seçenekleri ile satışa sunuluyor.
 
Patentli TwinDoor yapısı sayesinde bagajın kullanım kolaylığı (bagaj çift kademeli açılıyor),özellikle kabin genişliği ve 157 mm arka koltuk diz mesafesi ile Superb, yolculuk esnasında konfor seviyesini artıran niteliklere sahip. Superb, güvenlik kriterleri açısından, bağımsız bir kuruluş olan Euro-NCAP tarafından yapılan testlerde en yüksek puan olan beş yıldız almış.





 

Çek Cumhuriyeti’nde “2009’un Otomobili” ödülünü alan Superb, bunun yanında Slovakya, Estonya, Lituanya, Letonya, Bulgaristan, Bosna & Hersek ve Ukrayna’da “Yılın Otomobili” seçilmiş.
 
Ayrıca VW grubunun PL45 kodlu platformunu Passat ve A6 ile paylasan Superb Alman Bild am Sonntag Dergisi tarafından düzenlenen, Avrupa’nın en önemli otomobil ödüllerinden biri olan “2008 Yılı Altın Direksiyon Ödülü”nü kazanmış.
 
Bu arada aşağıda teknik bilgilerini vermeden sunu da belirteyim Skoda’nın, 1991 yılında Volkswagen ile birleşmesinden bu yana ürettiği araç sayısı yedi milyonu geçmiş.
 
Teknik Bilgiler;
1.4 TSI 125 Hp motora sahip bir Superb kalkıştan 100 km hiza 10,5 sn’de ulaşıyor, maksimum 201 km ‘ye çıkabiliyor, ortalama 6.8 lt/100km yakıt tüketiyor,
1.8 TSI 160 Hp motorlu versiyon kalkıştan 100 km hiza 8,6 sn’de ulaşıyor, maksimum 220 km ‘ye çıkıyor, ortalama 7.2 lt/100km yakıt tüketiyor,
1.6 TDI CR 105 Hp motorlu versiyon 100 km hiza 12,5 sn’de ulaşıyor, maksimum 189 km ‘ye çıkıyor, ortalama 5.0 lt/100km yakit tuketiyor,
2.0 TDI CR 140 HP lik arac 100 km ‘ye 10,1 sn’de ulaşıyor, maksimum hızı 208 km ve ortalama yakıt tüketimi 8,4 lt/100km.
Dış boyutlar
Uzunluk (mm): 4838
Yükseklik (mm): 1462
Genişlik (mm): 1817
Yerden yükseklik (mm): 139/158/123
Dingil mesafesi (mm): 2761
İç boyutlar
Arka bacak mesafesi (mm): 157
Ön/arka direk genişliği (mm): 1468/1451
Ön/arka baş üstü mesafesi (mm): 988/956
Bagaj hacmi asgari/azami (l): 565/1670

Bu aracı satın almadan önce muadili araçlara ait diğer testlerimizi de okumanızda yarar var, ayrica kıyaslamak istediğiniz araçları bildirin test edip sizlerle paylaşalım. Saygilarimizla

5 yorum:

TheRasco dedi ki...

Bence Skoda Superb in sahip olduğu en büyük handikap markanın imajı ve yarattığı segment- sınıf karmaşası. C-D ve hatta birazda Skoda fanatiği isen E Sınıfı bile diyebilirsin bu arabaya.

Motor-Performans açısından, bir dönem Passat kullanmış biri olarak hiç fark göremedim. Söylediğine katılıyorum. Passat ne ise Superb de o! Superb boyutları ile alakalı olarak belki bir miktar daha fazla benzin tüketiyor olabilir.

Donanım olarak hiçbir eksiği yok; kendi kendine park edebiliyor, bagajı inanılmaz kullanışlı. Farlar adaptif.

Malzeme ve işçilik açısından da bir problem veya eksiklik yoktu. Burada belki biraz yol gürültüsünden (yalıtım kaynaklı) bahsedilebilir ancak bu kesinlikle sürüş konforunu bozacak bir boyutta değildi.

Genişlik, iç hacim, konfor konusu hiç açmıyorum… Zira test aracının içerisinde bulunan diğer ekip arkadaşlarımız kendilerini güvende hissetmelerinin verdiği rahatlık ile araç testi yaptığımızı unuttular.

Tüm bu verilerden yola çıkarsam, ben Superb in Golf ten bir fazlasının olmadığı görüşüne katılamam. Toplam kalite açısından Superb üstün. Belki aynı malzeme kullanılıyor ancak Superb devasa cüssesi ve ferahlığı ile bu kaliteyi bana daha iyi yansıtıyor.

TheRasco dedi ki...

Superb bu son kasasında bence turnayı tam on ikiden vuruyor.

Marka bilinirliğini arttırma için o kadar çok yatırım yapıldı ki, şu anda Volkswagen Group bu durumun önüne geçebilmek için yeni stratejiler geliştirmek durumunda.

Alman Der Spiegel Dergisi “VW in Skoda ile başı dertte” başlıklı bir haber yayınladı.
Alman Der Spiegel dergisindeki haberin özeti:
Ucuz giriş seviyesindeki modelleri sunması amçlanan Skoda artık bu rolden uzaklaşmış, VW modelleri ile rekabete girmiş durumda.
Hatta bazı modellerde VW modellerine göre daha düşük fiyata daha çok özellik sunabiliyor.
Auto Bild'te yapılan karşılaştırmada Superb'ün Passat'a göre daha üstün çıkaması ile ilgili bilgiler verilmiş.
Ayrıca Skoda'nın karlılığının önemli ölçüde (%64) düşmüş olmasından da bahsedilmiş (alttaki grafikte görülebilir).
Buna paralel olarak bundan sonraki Superb muhtemelen şu ankinden daha küçük ve daha az özellikli olacakmış.
Şu anki Skoda'nın başkanının (Reinhard Jung) emekli edilerek yerine VW Grubu Çin Başkanı Winfried Vahland geçirilmesi bekleniyormuş.

Ayrıca Superb bana göre ;
Honda Acoord u
Peugeot 407 yi
Ford Mondeo yu
Chevrolet Epica yı
Opel Vectra yı
Renault Laguna yı
Hyundai Sonata yı
Bir çok anlamda döver.

Birde bunlarla aynı fiyattan, kendisinden kalıpça küçük abisi Passat dan ucuz satılıyor olduğu düşünülür ise ben Superb derim.

B.Hakko dedi ki...

Liste biraz tartismali diyecektim ama Superb'i sinifinin premium olmayan modelleri arasinda ilk siralarda yer alan Passat ile karsilastirmakta oldugumuzu hatirladim ve susmaya karar verdim.

Diger yandan kendime Passat mi alirdim Superb mi? sorusunu sordugumda carpici yanitlar verdigimi ve gercek dunyanin biraz farkli oldugunu farkettim;
Istanbul trafiginde hergun ortalama 2.5 saatimi geciriyorsam manuel arac asla kullanmam diyen benim icin, Superb en ucuz 75.000 TL lik 1.8 lt TSI secenegiyle, ustune bir de dizel olsun dersem 81.000 TL fiyatli 2.0 lt TDI secenegiyle yanit verebiliyor.Uzgunum ama kalite duzeyinin ve 1.4 lt motorunun birlesiminde 46.000 TL olan bir araca sirf dizel ve otomatik olsun diye bu kadar para vermem.Premium (gercek anlamda kalite ve prestiji bir arada sunan) bir aracin en dusuk motorlu versiyonu da pahalidir ve buna ragmen bugun nasil oluyorsa ayni motor hacminde cok daha ustun motorlu BMW 3.20 D modelinin bile baz versiyonu 85.000 TL den basliyor-bu anlamda BMW ucuzdur demiyorum ama VW Grubun Turkiye'deki vergilendirme sistemine ayak uyduramamis olmasi bambaska ve uzun bir konu,buna devam eden konularimizda deginebilirim.Passat'ta ise performanstan feragat ederek 1.4 TSI Otomatik alabiliyorsunuz ve servisi-parcasi pahali olmasin biraz da prestijli ve konforlu vb niteliklerde bir arabaya bineyim diyorsaniz isteklerinize cevap verebiliyor.

Ciddi anlamda dusundugumde elbiseleri haricinde neredeyse ayni olsalar da markalarin agirligi nedeniyle Passat, Superb'den daha prestijli bir arac ancak,hangisi daha konforlu sorusuna ise genis ic hacmi nedeniyle Superb diyorum.O mu bu mu sorumun yaniti bu durumda -cok ilgili gibi durmasa da genel itibariyle eger ben kullanacaksam Passat, arkada gazetemi okuyarak, etrafi izleyerek ya da esim dostumla sohbet ederek yolculuk edeceksem Superb'i tercih ederdim.Cevap veriyorum ben kullanacagim tabi ki..

Bu iki aracin arasinda sinsice belirlenmis fiyat farklari yetmiyormus gibi grubun cikardigi eyvah ayarini kacirdik neyse halefini selefinden daha kotu uretir telafi ederiz yoksa VW marka araclara rakip oluyor bu araclar yahu gibi reklam kokan suni haberler midemi bulandiriyor,bunu da belirtmeden edemedim.Ne olabilir ki en fazla ayni parcalari kullanirsiniz bu da size inanilmaz bir maliyet kisma avantaji verir.Her yil oldugu gibi Skoda alanlarin sayisi artar,VW nin pazarindan bir pay alip oteki cebinize koyarken diger markalarin pazarindan kim bilir kac pay alirsiniz, bu istatistiki bir konu buna da daha sonra deginir miyim,sanmiyorum..Ayrica iki arac arasinda akillica belirlenmis olan fiyat farki -ki bu fark buyuk oranda grubun diger markalarinin degerini bildigimiz dunya markalari duzeyine getirmek ve biraz da VW ve Audi markasinin degerini artirmak amacina hizmet ediyor,aslinda tum grupta ayni segmentte bulunan araclardan inanin hangisinin daha yuksek maliyetle uretildigini merak ediyorum.. benim cebimi Skoda'yi sececek kadar yakmiyor.

Adsız dedi ki...

Me and ozzy fucked more difficult, trying to show to our god!
FUCK YES!' prior to cumming inside my warm pussy. were still fucking

Also visit my web page: hcg injections

Adsız dedi ki...

Hellο There. I found your blog uѕing msn.
This is a verу well written article. I ωill mаke ѕure to bookmark it and come back to read
more of уоuг uѕеful
info. Thankѕ for thе рost. І'll certainly comeback.

Here is my blog; hcg diet plans